Jawatan Kosong di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) - 22 Oktober 2023

Jawatan Kosong 2023 di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) | Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan ditawarkan untuk memohon jawatan kosong di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM)

Positions:

1. BUSINESS ANALYST (CONTRACT FOR SERVICE)

Requirements:
  1. Candidate must possess at least a Bachelor's Degree in Finance/Accountancy/Project Management/Business Management/Business Administration/Information Technology or equivalent.
  2. Required language(s): Bahasa Malaysia, English.
  3. At least 3 year(s) of working experience as business analyst in procurement system development projects (1 vacancies); or
  4. At least 3 year(s) of working experience as business analyst in accounting financial system development projects (2 vacancies).
  5. Proficient in using Microsoft Office, especially Microsoft Visio (at least 3 years hands-on experience) as main tool.
  6. Knowledge in Business Process Modeling Notation (BPMN) would be an advantage.
  7. Previous working experience using PPrISA and KRISA standards by MAMPU would be an advantage.

2. MANAGER, PROSECUTION AND LITIGATION UNIT

Litigation Unit:
  1. Ensure timely recepient and analysis of civil litigation cases on behalf of SSM are carried out.
  2. Review compilation and research performed on escalated cases as well as reports submitted on cases.
  3. Review and monitor the analysis of Court decisions and preparation of file appeals where appropriate.
  4. Plan and organise the technical aspects of litigation cases towards successful conclusion.
  5. Achieve operational objectives and ensure work plans, tasks and assignments delegated are carried out appropriately.
  6. Comply with all of SSM's policies and SOPs. 
Makluman:

i. Permohonan untuk senarai kerja kosong di atas adalah melalui Jobstreet. Oleh demikian, anda dikehendaki mendaftar terlebih dahulu sebelum memohon.

ii. Jika sudah mendaftar, anda bolehlah memohon jawatan kosong di atas dengan menekan link yang admin sediakan di bawah. Semoga anda diberikan rezeki oleh Nya untuk memperoleh pekerjaan yang diidamkan. Aminn..


Close date : 05 - 22 Oktober 2023


Mengenai SSM

Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) merupakan badan berkanun yang terbentuk hasil daripada penggabungan Pejabat Pendaftar Syarikat (ROC) dengan Pejabat Pendaftar Perniagaan (ROB) di Malaysia yang mengawal selia syarikat dan perniagaan. SSM yang mula beroperasi pada 16 April 2002.

Aktiviti utama SSM adalah sebagai sebuah agensi pemerbadanan syarikat dan pendaftaran perniagaan di samping membekalkan maklumat syarikat dan perniagaan kepada orang awam. Sebagai peneraju utama ke arah peningkatan tahap tadbir urus korporat, SSM melaksanakan fungsinya mengawalselia pematuhan perundangan korporat dan pendaftaran perniagaan melalui aktiviti penguatkuasaan dan pemantauan yang komprehensif bagi memastikan perkembangan positif sektor korporat dan perniagaan untuk negara.

Post a Comment

0 Comments